Gönderen On 03:47 with No comments

Windows 10 Yükseltmesi Nasıl Yapılır? How to Upgrade to Windows 10

Şık tasarımı ve kullanılabilirliği ile dikkatleri üstüne çeken Windows 10, 29 Temmuz 2015 tarihinde kullanıcılarıyla buluştu.  Bu tarihten itibaren lisanslı Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1 ve Windows Phone 8 cihazlarınızı kolaylıkla ücretsiz olarak Windows 10’a yükseltme (upgrade) yapabilecekler.
Bu makalemizde sizlere Windows 8.1 den Windows 10’a yükseltmeyi ve yükseltme yaparken dikkat etmemiz gereken konulara değinmeye çalışacağım.
clip_image001
Windows 10 Home, Pro, Enterprise ve Educate olmak üzere 4 farklı versiyon ile karşımıza çıkmaktadır. Bu versiyonların içerdiği özellikleri Hakan Uzuner hocamızın makalesinde inceleyebilirsiniz.
Sistem Gereksinimleri
İşlemci: 1 gigahertz (GHz) veya daha hızlı işlemci ya da SoC
RAM: 32 bit için 1 gigabayt (GB) veya 64 bit için 2 GB
Sabit disk alanı: 32 bit işletim sistemi için 16 GB 64 bit işletim sistemi için 20 GB
Grafik kartı: WDDM 1.0 sürücü ile DirectX 9 ya da sonrası
Ekran: 800x600
Uygun Versiyonu Belirlemek
Kullanılan işletim versiyonuna göre yükseltme yapılacak Windows 10 sürümü değişmektedir. Cihazımızın sahip olduğu versiyonu Control Panel’den System’i açarak öğrendikten sonra yükseltme işleminde kullanmamız gereken Windows 10 versiyonunu aşağıdaki tablo yardımıyla bulabilirsiniz.
clip_image003 
İşletim Sistemimiz Kaç Bit?
Eski işletim sistemimiz 32 bit ise 32 bite, 64 bitse 64 bite yükseltme yapabiliriz. 32 bit işletim sistemimizi 64 bit işletim sistemine yükseltme yaptığımız zaman yanlış versiyon kullandığımıza dair hata alırız.
clip_image005

VERİ YEDEKLİLİĞİ
Windows 10’a yükseltme yaptığımız zaman kişisel dosyalarımız, uygulamalarımız ve Windows ayarlarımız korunur.
NOT: Windows RT, Windows Vista ve Microsoft’un deneme sürelerinde yükseltme yaparken dosyalarımız, uygulamalarımız ve Windows ayarlarımız silinerek sıfır kurulum gerçekleşir.

clip_image007

NOT: Yükseltme yaparken işletim sisteminin dilini değiştirmek istediğimizde sadece kişisel dosyalarımızı saklayabiliriz.

clip_image009
Windows 8.1’den Windows 10’a Yükseltme
Aşağıda Windows 8.1 işletim sistemli bilgisayarın masaüstü ekranı görülmektedir.
 clip_image011
Windows 10 Enterprise kurulum dosyasını indirip açtıktan sonra setup.exe’yi Run As Administrator ile çalıştıralım.
clip_image013
User Account Control açıksa Yes diyelim.
clip_image015
Updateleri ne zaman indirip kuracağımızı soruyor. Önerilen seçenek olan Downloads and install updates seçeneğini seçerek devam ediyorum. Diğer seçenek ile de kuruluma devam edilebilir.
clip_image017
Windows 10’un gelişimine katkıda bulunmak istiyorsak yukarıdaki resimde alt tarafta görülen “I want to help make the installation of Windows Better” kutucuğunu da işaretleyelim.
Updateleri kontrol ettiği ekran geliyor ve biraz bekliyoruz.
clip_image019
Lisans anlaşmasını kabul ederek Next diyelim.
clip_image021
Windows 10 versiyonunun uyumlu olduğunu ve dosyaların korunduğunu belirten ekranı next ile geçelim. Bence yükseltme yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli kısım.
clip_image023
Windows 10 kurulmaya başladı.
clip_image025
Restart olduktan sonra dosyaların kopyalanmasını ve ayarların yapılmasını bekliyoruz.
clip_image027
Hoşgeldin yazısını next diyerek geçelim.
clip_image029
Ben burada Microsoftun varsayılan ayarlarının uygulanması için Use Express Setting seçeneği ile devam ettim. Ayarları manuel olarak yapmak isteyenler Customize Settings seçeneği ile devam edebilir.
clip_image031
Windows 10 ‘un yenilikleri anlatılıyor. Next ile devam edelim.
clip_image033
Yükseltme işlemi tamamlandı ve Windows 10 ekranı açıldı. Masaüstünü kontrol ettiğimiz zaman uygulamalarım ve dosyalarım olduğu gibi geldi.
clip_image035

Windows 10’dan Eski İşletim Sistemine Nasıl Dönebilirim?
Yükseltme işlemini yapıp ancak Windows 10’u beğenmeyenler için Microsoft, eski işletim sistemine dönüş için 1 ay süre tanımaktadır. Bu geri dönüş işlemini yapabilmek için local diskin altında bulunan Windows.old klasörünün silinmemiş olması gerekmektedir.
Geri dönüş işlemini başlatmak için Start’a basılarak Setting açılır.
clip_image037
Settings’ten Update and Security seçilir.
clip_image039
Daha sonra  Go Back to Windows 8.1 kısmındaki Get Started ile geri yükleme işini yapabiliriz.
clip_image041
Niçin geri yükleme yapmak istediğimizi belirttikten sonra next ile devam edelim.

clip_image042
Uyarıları okuduktan sonra next diyelim.
clip_image044
clip_image046

Next ile devam edelim.
clip_image048
Son olarak Go back to Windows 7 seçeneği ile geri yükleme işlemini başlatalım.
clip_image050
Eski versiyon yüklenmeye başladı.
clip_image052
Yükleme işlemi bittikten sonra eski işletim sistemimiz açılacaktır


[info headline="Bilgi"]Sitemiz Proğramlarda Hiç Vürüs Bulunmamakdadır Yorum Atmayı Unutmayın[/info]
SONRAKI
« Prev Post
ÖNCEKI
Next Post »